Referat fra SIF KBH sejlklubs Generalforsamling 2025

REFERAT FRA SIF KBH SEJLKLUBS GENERALFORSAMLING 2025
Referat i pdf til udskrift


Generalforsamlingen blev afholdt d. 25. februar 2025 i Bræddehytten, Nyholm, København

Formanden bød velkommen og begyndte med første punkt på dagsordenen.


1. VALG AF DIRIGENT
Egon Persson blev valgt som dirigent.
Dirigenten konstaterede at Generalforsamlingen var lovligt indkaldt.
Preben blev valgt til referent.


2. FORMANDEN BERETNING (Formandens beretning i pdf. Åbner i ny fane)
Bådklargøring og afrigning af bådene.
Klargøring af bådene foregik i flot vejr, og der var stor tilslutning, så bådene blev klar i løbet af en weekend.
Afrigningen af bådene gik også fint men optagningen blev foretaget i silende regnvejr.
Der skal laves nogle tjeklister til vores kommende bådklargøring og afrigning af bådene. Så kan der krydses af på listen, hvor langt man er nået. Derved er vi sikre på at vi får det hele med og folk ved hvad der skal laves.

Tur til Malmø
Der blev arrangeret en hyggelig klubtur til Malmø. Patrick/Ditmar og Egon var flinke og havde stillet deres både til rådighed.
To både sejlede fra Kastrup og Chaca fra Holmen. Tilslutningen var fin, og det var sjovt at se et andet sted end Flakfortet.
Forhåbentlig kan der i år laves tilsvarende turer og måske også en weekendtur.

Lukning af Lynetteløbet
Lukningen af Lynetteløbet har gjort at der er blevet langt ud til frit vand. Det skal man regne med, når der holdes klubaften tirsdag og onsdag.
Men så kan farvandet ved Trekroner Fort bruges eller Søværnets områder.
Områderne er udmærkede til træning.

Havnevagter
Sidste sæson startede med en del aktivitet på havnen og specielt Henriette M. Agersnap og Martin Markvardsen tog en meget stor tørn i forbindelse med havnevagter.
Det vil være dejligt, hvis vi i den kommende sæson kan få havnevagterne fordelt lidt bedre, så det ikke hænger på nogle få personer.

Folkebåden solgt og Maxi 77 tilgået
Folkebåden blev solgt og i stedet har vi fået doneret en Maxi 77.
Det er en fin båd og der er mere plads om læ end i Folkebåden.
Der er ved at blive indkøbt en ny genua til Maxien, da den eksisterende fuldstændig var slidt op. Maxien blev fint udnytter i sidste sæson.

CHACA
Begge genuaer til Chaca er blevet repareret, så nu er alle sejl til de store både i orden, og i år skal vi nok sørge for at vindexen og vindmåleren på Lahaina vender rigtig
Anskaffelse af Bavaria 36 ved donation fra Mærsk fonden
En flot donation fra A. P. Møller fonden, samt ved hjælp af salg af Folkebåden, med mere blev det muligt at indkøbe en Bavaria 36 (LA HAINA) til klubben.
Den blev sejlet hjem fra Frederikssund i flot vejr.
Så nu er der større mulighed for at komme på længere ture, da vi har to Bavaria 36 til rådighed.
Der er måske nogle ting på den nye Bavaria 36 (Lahaina) der kunne forbedres, for eksempel elektrisk ankerspil, men det må komme på sigt.

Udlån af både
Desværre blev Chaca ikke lånt ud i maximal grad sidste sæson.
Det vil være dejligt hvis de to store både og Maxien vil blive udlånt lidt mere i år.

Undervisning til Duelighedsbevis
Sidste år var der en del, der deltog i duelighedsundervisningen og tog den teoretiske del.
Desværre var der ikke så mange, der gik op til den praktiske del.

Planer om etablering af cykel/gangbro over havnen
Til sidst vil jeg nævne, at der på et tidspunkt kommer en bro over havnen til cykler og gående.
Det er endnu ikke bestemt hvordan den skal laves og administreres, men det kan give lidt udfordringer med at komme ud og ind i havnen.


3. REGNSKAB HERUNDER TILDELING AF BUDGET
Kasserer Ditmar, gennemgik regnskab og budget.
Regnskabet blev godkendt.


4. BEHSANDLING AF INDKOMNE FORSLAG
Henriette gennemgik forslaget.
Gøtterup anførte at teksten i forslaget kun misfortolkes i forhold til intentionerne.
Martin forslog nogle ændringer, så teksten i forslaget, så det samlede forslag nu har følgende tekst:
Forslaget blev vedtaget med den ændrede tekst.


. 5. FASTSÆTTELSE AF SÆRKONTINGENT
Særkontingent blev fastholdt på 350 kr.



6. VALG AF FORMAND
   Jens Søgaard var ikke på valg


7. VALG AF KASSERER
   Jens Peter Ditmar Andersen var på valg og ønskede ikke at fortsætte som kasserer.
   Pavel Antonov-Saygin blev valgt


8. VALG AF BESTYRELSE OG SUPPLEANTER
   Bestyrelsesmedlem Egon Persson var ikke på valg
   Bestyrelsesmedlem Ulf Berring var udmeldt af klubben. Carl V Bech blev valgt
   Bestyrelsesmedlem Trine H. Madsen var ikke på valg
   Bestyrelsesmedlem Preben Olsen var på valg og blev genvalgt.
   Bestyrelsesmedlem Jens Peter Ditmar blev valgt


9. VALG AF REVISOR
   Christian Gøtterup var på valg og ønskede ikke at fortsætte.
   Henriette Martini Agersnap blev valgt


10. MEDLEMMERNES ØNSKER TIL SEJLBÅDE I FREMTIDEN
Peter Ditmar oplyste vi havde indkøbt en Bavaria 36 ved hjælp af donation fra A.P. Møller og Hustru Chastine Mc-Kinney Møllers Fond til almene Formaal, så vi nu rådede over 2 stk. Bavaria 36 fod og en Maxi 77.
Klubben har stadig råderet over Forsvarets Ynglinge og Skippier, hvis medlemmerne forsætter med klargøring, afrigning, løbende reparationer og vedligeholdelse.
Peter Ditmar oplyste at der kigges på 2 stk Ilca joller til klubben.

Trine orienterede om situationen omkring CST (teknikskolens) forslag til overtagelse af forvaltningen af Forsvarets Ynglinge og Skippier, som pt. regnskabsforvaltes af CMT (Center for Militær Træning)


. 11. GENNEMGANG AF AKTIVITETSPLAN FOR FORÅR 2025, HERUNDER PLAN FOR KLARGØRING AF BÅDE
Formanden Jens gennemgik planen og oplyste at planen er opslået på hjemmesiden.
Formanden håbede at der også ville være stor tilslutning fra medlemmerne, når sejlbådene skulle klargøres og i vandt.



12.EVENTUELT
Dimitri oplyste at det var en stor succes med den teoretiske duelighedsbevis undervisning, men den praktiske del kræver mere struktur.

Henriette efterspurgte en plan for den praktiske oplæring til Duelighedsbevis

Pavel ønske en opdatering af hjemmesiden, så den blev mere moderne.
Pavel havde i denne forbindelse et oplæg om et tilbud fra "Holdsport" som tilbyder både hjemmeside og styring af medlemskontingenter og styring af aktiviteter, herunder havnevagter.
Han har en del kendskab til denne platform og ville på klubbens vegne tage kontakt "Holdsport", så sejlklubben kunne få udarbejdet et oplæg med pris.
Prisen for Pro-udgaven blive lidt under 2000 kr/år for sejlklubben.

Henriette roste forslaget og Martin syntes det var en god ide

. Henriette spurgte om bestyrelsen har overvejelser om at lokke flere havnevagter, evt. beskrive opgaven som havnevagt.

Henriette efterspurgte en beskrivelse af udtjekning til bådene, herunder hvem der kan udtjekke til bådene.

Henriette oplyste at der i november var indsendt et forslag til et kapsejladsudvalg,
Hvordan går det med det?
Henriette havde intet hørt fra bestyrelsen.

Dirigenten afsluttede generalforsamlingen
og Formanden Jens takker for god ro og orden under generalforsamlingen,
hvorefter han inviterede til en let anretning til deltagerne.





Preben Olsen Egon Persson
Referent Dirigent