Referat SIF Frederikshavns Generalforsamling 2025

REFERAT SIF FREDERIKSHAVNS GENEREALFORSAMLING 2025
Referat i pdf til udskrift


1. VALG AF DIRIGENT
Bent Raabjerg blev valgt som dirigent og konstaterede at mødet var lovligt indvarsle og beslutningsdygtig



2. BERETNINGER FRA FORMANDEN SAMT UDVALG

Formandens beretning
Kære alle
Endnu et år er gået. Og jeg vil starte med at sige glædelig jul - min julehilsen var klar til at blive sendt af sted, men blev det aldrig. Det beklager jeg.

2024 forløb nogenlunde som det plejer - generalforsamling i udvalgene, vores generalforsamling i marts, standerhejsning i april, årsmøde i maj, idrætsdag i juni og ja, alle aktiviteterne henover sæsonen, inden det igen var tid til standernedhaling og budgetmøder internt i Frederikshavn samt med fællesskabet. Og sådan går årshjulet helt af sig selv.

På SIF årsmøde blev det bestemt, at der endnu en gang var et stort behov for at få gennemgået hele vedtægtsgrundlaget og ikke kun et par §§ hist og pist.
Det arbejde havde vi håbet ville være færdigt i løbet af efteråret, men det var ikke tilfældet.

Et vedtægtsudvalg blev nedsat lige efter nytår og har arbejdet 'hårdt' for at nå til enighed.
Det har desværre ikke helt været muligt. Det betyder, at de sidste vedtægter skal op på årsmødet, hvorefter vi forhåbentlig kan nå i mål, og derefter have noget at præsentere for jer.

Det kan derfor betyde, at der bliver behov for at indkalde til ekstraordinær generalforsamling senere på året.
Ligeledes vil der i samme omgang være behov for en opdatering af SIF FRH vedtægter.

Succesen fra 2022, med idrætsdag på Flådestationen, blev endnu en gang gentaget tilbage i juni, for tredje gang og må nu anses for at være en tilbagevendende tradition, som vi i SIF også kan glæde os over, da det hver gang giver endnu en håndfuld medlemmer.
Endnu en gang tak til Tommy for at stille op med både aerobic og spinning. Vi har absolut planer om at gentage succesen her i 2025.
Ikke alle udvalg vil få en aktie i selve afviklingen af idrætsdagen, men I vil forhåbentlig se det som en mulighed for at komme og hilse på hinanden og nyde en let frokost sammen med resten af Flådestationens medarbejdere.

De udvalg, der får en opgave på dagen, har fået besked, øvrige udvalg er meget velkomne og opfordres til at lave en form for reklamesøjle/-plakat for jeres udvalg.
Det bliver torsdag den 12. juni, fra ca. kl. 0800-1200.

I 2024 kunne vi byde velkommen til et nyt udvalg i Frederikshavn - padel-udvalg. Så mangler vi bare vores egen padelbane, men det arbejder vi på.
Måske det kommer en dag. Padel er en populær sport og DMI stævnerne plejer hurtigt at være udsolgte.

Ligeledes var 2024 første hele sæson med pickleball i badmintonudvalget - jeg er derfor meget spændt på at høre, hvordan det er gået.
Det er kun et par måneder siden, at jeg så en stor reklame for det, og tænkte "WOW, her har SIF FRH været med på bølgen (næsten) fra start".

Jeg vil tillade mig at gentage mig selv fra sidste år vedr. budgetmødet, der blev afholdt i oktober - det er hyggeligt at se jer, og høre direkte fra jeres side.
Men jeg må også gentage, at vi fortsat skal blive bedre til fx at huske at fremsende budgettet i et regneark til Thomas, huske ikke at have udgifter på diverseposten samt have egenbetaling på indtægtsposten.

Det leder mig til det næste, som jeg også ved at kassereren vil komme ind på.
Endnu et par emner, der kan tåle en gentagelse fra sidste år, er nytænkning og promovering.
Vi bliver fortsat alle sammen nødt til at være ambassadører for SIF, for at vi kan blive ved med at få nye og gerne flere medlemmer. I bestyrelsen har vi blandt andet indledt et samarbejde med sergentskolen om at komme forbi og præsentere SIF for både nye sergentelever og kadetter.
Det håber vi kan bidrage yderligere i fremtiden. Og med udsigt til længere værnepligt, kan der måske også her være en mulighed.

Sidste år nævnte jeg muligheden for et nyt padel-udvalg, og det blev som sagt en realitet - det giver blod på tanden for at nævne mange flere muligheder, så som fx orienteringsløb, crossfit, e-sport, kajak - brug fantasien.

Og hvad angår promovering bliver jeg nødt til at sige endnu en gang - at alle, også bestyrelsen, skal være bedre til at fremsende opslag til blandt anden SIF hjemmeside, men også til Facebook og til garnisonens SharePoint, der virkelig trænger til en opdatering - det ved jeg.

Igen i år er det desværre ikke alle udvalg, der har fremsendt en indkaldelse til udvalgenes generalforsamling til SIF hjemmeside, det er rigtig ærgerligt, med mere en ti udvalg, burde og ville jeg ønske at FRH markerede sig langt mere på SIF hjemmesiden.
Vi har fortsat svært ved at se, hvad pengene rent faktisk går til - hvad laver I?
Så igen en opfordring til, at I sørger for at skrive mere om, hvad jeres udvalg laver, når I mødes.

Jeg har fortsat ikke noget at berette om adgangsforholdene.
Så længe jer, der ønsker at komme ind, kan komme ind, så fortsætter vi indtil vi hører andet. Oplever I udfordringer, så lad os det endelig vide.

Det giver mig dog også anledning til at sige, at jeg bliver kontaktet af MP'erne og vagten ved Bangsbo, når de oplever at adgangslisterne ikke stemmer overens med dem, der møder op - sørg derfor altid for at holde listerne opdateret.

Og nu til en positiv historie, som vi alle kan være stolte af.
I skydeudvalget er der et medlem, Erik Rasmussen, som er blevet både Danmarksmester og Nordiskmester i pistolskydning, men ikke nok med det, så er han blevet udtaget til Forsvarets landshold, der skal deltage i verdensmesterskabet i skydedisciplinen IPSC (kombination af hastighed og præcisions skydning), som afholdes til september, i Sydafrika.
BZ Erik og du ønskes alt mulig held og lykke.

Gode datoer at notere: Vedr. næste års generalforsamling, vil både Willy og jeg selv træde tilbage, derfor vil vi gerne bede jer alle sammen være med til at tænke over, om I selv eller nogen I kender, kunne være potentielle afløsere.

Til allersidst vil jeg gerne takke jer alle sammen, selvfølgelig for at møde op i dag, men ikke mindst for jeres fortsatte engagement i foreningen, ellers ville det her aldrig løbe rundt.

Og ikke mindst tak til bestyrelsen for altid at stille op og altid hjælpe, I gør det meget nemmere for mig at være formand - TAK!

Med det sagt vil jeg give ordet til de enkelte udvalg.
Husk at sende jeres beretning til Willy senest i morgen.

Aerobic/Spinning
Vi har haft et godt år i Arobic/Spinning afdelingen.
Da jeg blev syg i starten af året, trådte Dan Bertelsen til og kørte Spinning holdet. Tak for det.
Jeg kom mig rimeligt hurtigt, og kunne køre gymnastik og spinning igen.

Det går godt til gymnastikken. Der er kommet nye deltager. Vi laver konditionstræning, styrketræning med håndvægte og elastikker, samt maveryg træning og udstrækning.

I spinning går det også godt. Der er kun 12 cykler og 15 personer ønsker at deltage.
De kommer ikke alle sammen hver gang, så de deles om cyklerne.

I foråret blev forårsafslutningen aflyst på grund af for få deltagere.

Som års-afslutning gik vi på Moby Dick og fik dejlig julebuffet. Her var der stort deltagelse.

I december mistede vi et medlem, Børge Mortensen, Margits mand. Ære være hans minde.

Tak for et dejlig år, og ser frem til endnu et dejligt år i kondirummene.

Her er der også kommet nye folk til både gymnastik og spinning.
Bowling
Så gik der et år mere, med bowling. Vi har mistet medlemmer, men der er også kommet nye til, så vi holder medlemstallet på 7 stk.
Vi står stadig som passiv medlem i Danmarks Bowlingforbund, og har pt. ingen medlemmer der spiller kampe, endnu.
Men hvem ved, da nye medlemmer betyder at gennemsnitsalderen er ændret fra 70 år, til 55 år.

Generalforsamlingen er afholdt den 20 februar.

AKTIVITETER:
Vi havde opstart den 22/8 - 2024 , og igen i år var vi en tur i MAXIMUM I Aalborg, hvor vi havde inviteret vores respektive partnere med ( egen betaling )
vi startede med lidt at spise, hvorefter vi selvfølgelig spillede lidt bowling i en times tid. Det var rigtig hyggeligt, maverne blev fyldte og lidt motion bagefter.

I December, havde vi igen i år lidt sjove spil, til en juleturnering, alle hyggede, og der var præmier til de flittigste.
Vi er alle fortrøstnings fulde , vi træner flittigt og hygger samtidig.
Vi har stadig ikke afholdt klubmesterskab/pokalturnering, og Fidusen er stadig i bero.

Badminton
Sæsonen 2024/2025 har været lidt svingende i medlemstal, nogle har forladt klubben, nye er kommet til, velkommen til de nye.

Der var 3 tilmeldt DMI mesterskab.
Marianne Vestergaard måtte melde fra
Morten Hansen og Karl Jørgen Dahl Albreksen blev nr. 4 i herre doubel.

I klubben har der været stor fremmøde om torsdagen, hvor vi flere gange har haft alle 5 baner i gang.
Der spilles mandag kl 20:00 og torsdag kl 1800

Der har i sæsonen været afviklet påske og juleturneringer
Julefrokost var på Cafe Feen, hvor Karina og Morten stod for underholdningen med Musikquiz banko.

Floorball
Referat af generalforsamling 14Feb2025:
1. Valg af dirigent og referent.
Lars var dirigent og Frederik var referent.

2. Godkendelse af dagsorden.
Blev godkendt.

3. Formandens beretning.
Året har stået på sommerturnering, juleturnering og en masse fredags træninger, hvor der generelt er for lidt deltagelse til.
Der har været kigget på mere civil deltagelse, men det er et no go for Skolen deroppe.

4. Godkendelse af regnskab.
Godkendt.

5. Fastsættelse af kontingent.
Enighed om at kontingentet for kommende år fortsætter på 100,-.

6. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter.
Bestyrelsesmedlem Troels Schmidt og Frederik Lange modtog ikke genvalg, men bliver erstattet af Elisabeth Keppner og Kasper Rasmussen.
Suppleant Jørgen Hessler og Anne Sofie Rostved modtog ikke genvalg, men bliver erstattet af Frederik Lange og Rasmus Jensen.

7. Valg af revisor.
Revisor Knud Verner Andersen modtog genvalg.
Suppleant Dinh Lu modtog ikke genvalg, men bliver erstattet af Tobias Holmsgaard.

8. Eventuelt.
Idrætsdag:
SIF vil gerne have at vi igen i år, stiller op til idrætsdagen med udendørs bane som sidste år.
Vi må allesammen meget gerne hjælp til med bander og allerede nu begynde at få lavet hold.

Forslag:
Indkøb.
Alt for nu.
Tak for kampen
MVH Tobias
Formand SIF Floorball

Cykling
Vi er glade for at så mange fra sidste år, allerede har meldt sig under fanerne igen i året og betalt kontingent, vi er på 30 lige nu, flere plejer at komme til når sæsonen starter rigtigt.
47% af betalende medlemmer har vælgt at deltage i vores generalforsamling 2025.

Året 2024:
Vi havde standerhejsning og puttet luft i slangen 03APR24, hvor der blev cyklet en tur i oplandet og efterfølgende lidt at spise.

Vi har afholdt en del af Peters pølse cup i 2024 igen, det har været hyggeligt med en pause, fra arbejde og cyklen. Jeg opfordre alle til at møde og deltage i disse i 2025, selv om man ikke har været ud og cykle, der er altid plads til en mere.

Vores weekendtur blev afholdt 14-15SEP23 i Bjergby gamle plejehjem.
Vi var 7 afsted. Vi ankom fredag efter arbejde, racerene cyklet der til og MTB brugt bil og efterfølgende cyklet.
Lørdag morgen gjorde vi cyklerne klar igen og drog ud i området og kom trætte tilbage, søndag cyklet racerene tilbage til FLS.

Vi afholdt klubmesterskaber og standernedhaling den 18SEP24.
De 3 grupper tog ud på nogle ruter ved Frederikshavn, for at skille får fra bukken og det skete.
Klubmeterskaber 2024: Vi spiste og drak lidt efterfølgende i byg 9.

Året 2025:
Vi planlægger stadig på at afholde pølsecupper i 2025. Vi melder det ud via FB, hvor og hvornår de kommer til at forgå, husk at melde til, da der kun bliver smidt det antal pølser på grillen som der er tilmeldinger til.

Formanden og Kasseren var til budget møde med SIF FRH og fremlagde vores ønske om tilskud.
Vi fik næsten det vi havde bed om, kasserne fremlægger herom sener.

I dette øjeblik har vi allerede 27 betaling medlemmer for 2025 og mange af jer er mødt op her i dag.

Vi hejser stander den onsdag 02APR25 og afholder klub mesterskabet onsdag den 17SEP25, sammen med standernedhaling.

Vi var i Bjergby sidste år, det gør vi igen, det bliver i uge 35 (29-31AUG25).

Vi har for lidt bruger betaling og derfor forslår vi at kontingentet sættes op til 150,00 kroner pr år.

Bestyrelsen har besluttet, at der vil blive givet 100 % støtte til startgebyret ved vores klubmesterskab og DMIs Landsmesterskaber.
Derudover ydes der et tilskud på 100,00 kroner til 2 løb efter eget ønske, der køres i vores klubtøj.

Jeg vil minde jer om SIF Frederikshavns generalforsamling tirsdag den 25FEB25, i messen, det vil være dejligt hvis flere end formanden og kassereren dukker op.

Golf
Den 5. marts afholdt vi første møde, hvor bestyrelsen konstituerede sig.

Ved generalforsamlingen den 13. februar ønskede Jørn Sivertsen ikke genvalg.
Gorm Houlberg blev valgt ind, og som suppleant Per Frank Hansen.
Bilagskontrollant Jes Thomsen fratrådte også, da han og hustruen Inger Thomsen meldte sig ud af SIF.
Suppleant Ulla Skov overtog posten.
I følge vedtægterne vælges en suppleant, men på generalforsamlingen vedtog vi ikke at gøre det.

Den 27. april startede vi sæsonen med træning hos pro trænere Phillip og Claes i Frederikshavn Golfklub.
Denne gang var det "short game" vi øvede. Efter 2 timer spiste vi en let frokost i Brasseriet.

Den 12. maj spillede vi den første match i Sæby med 13 deltagere.

Den 16. juni blev næste match afviklet i Sindal i strålende solskin.

Den 14 juli var vores tur "ud af huset" der foregik i Sebber Kloster golfklub.
Banen stod flot, men er meget kuperet.
Vi fik også nogle voldsomme byger ind imellem, men de fleste nåede vist ind tørskoet.
Vi fik en meget fin behandling, og klubben bliver fortrinsvis drevet af frivillige.

Den 10. august skulle vi have afholdt klubmesterskabet i Frederikshavn, men på grund af sygdom og andre forhindringer, blev vi enige om at aflyse mesterskabet i 2024.
Vi spillede så en almindelig runde stableford.

Der var inviteret til landsmesterskabet den 12. og 13. august, men ikke som de foregående år i Korsør, da vi ikke kunne overnatte på kasernen i Slagelse på grund af skimmelsvamp.
Landsmesterskabet blev derfor flyttet til Skovbo Golfklub med overnatning og efterfølgende fest på Flyvestation Skalstrup.
Desværre, igen på grund af sygdom og ferie med mere, var der kun 2 deltager herfra, det er heller ikke sket før. Roste banen og gensynet med de tidligere års deltagere.

Den 29. august spillede vi den sidste match i Frederikshavn.
Det pudsige ved denne match var, at INGEN af deltagerne ramte green på de 4 par-3 hu i første slag. Det er vist aldrig sket før.
Efter matchen nød vi en luksusplatte i Brasseriet, og det VAR en luksusplatte.

Den 2. og 3. september blev der afholdt DMI mesterskab af Idrætsforening Flyvestation Aalborg på Aalborg og Ørnehøj baner.
Der var vi 5-6 deltagere.

Den 15. september spillede vi en ekstra match i Hvide Klit.

I oktober på hul 7 i Frederikshavn fik "vores bold" besøg af Aksel Frydkjær. Han er vist klar til at spille med igen.

Flugtskydningsudvalget
Sidste år var et godt år, vi havde 20 skydninger, 1 riffel indskydning d. 25. april. og 19 gange skød vi lerduer fra marts til september.

Den 28 september holdt vi lokal mesterskab i Ålbæk, hvor vi skød jagtskydning og trap.
Efter endt skydning blev der spist, og under spisningen blev der uddelt pokaler og medaljer til de dygtige skytter, under stor applaus.

I løbet af året var der 19 der deltog i en eller flere aktiviteter, det gav i alt 112 deltagere i de 20 skydninger.
Det har været et rigtigt hyggeligt år, med god snak og venskabelige drillerier.

I år starter vi hårdt ud med at tage til Vesthimmerlands skydecenter, d. 22. marts, hvor vi har indskydningsbanen og hjorte/ grise bane, dvs. både 50 og 100 meter bevægeligt mål.

Og så skyder vi lerduer som før når banerne åbner.

Vi tager muligvis til nogle nye baner i løbet af året, bare for at prøve noget andet.

Jeg tror på at vi kan blive flere aktive i år, da det jo er sjovere, jo flere vi er, og alle kan jo trænge til træning.

Henrik Kofod, formand for Flugtskydnings Udvalget.

Løb/svømning
Beretning fra løbeklubben

Vi havde generalforsamling den 30 januar

Vi har deltaget i følgende løb: Vi er 11 medlemmer

Padel
Det har været et spændende år i 2024 da SIF Frederikshavn padel blev startet op i maj måned, som den nye sport som er i kæmpe frem gang i Danmark.

Der er meget der skal ses på endnu, men i løbet af året er der arbejdet på at komme i gang.

Der er blevet købt noget udstyr, som medlemmerne kan låne.
Der er desværre ikke indgået en aftale om baneleje, der arbejdes stadig på at få en aftale på plads.

Der er flere medlemmer som er gode til at ligge turneringer op på Facebook siden.

Der er blevet afholdt en juleturnering den 22. December i padel99 hvor der var 8 m/k som deltog. Her blev der spillet nogle gode kampe, og udvekslet en del erfaringer mellem medlemmerne.

Petanque
Efter veloverstået generalforsamling, hvor planen for 2024 blev godkendt, blev første punkt i planen udført 13. april.
Vores overdækkede terrasse ved petanquebanen trængte til vedligeholdelse, så der blev ryddet op, gjort rent og den hvide presenning blev udskiftet.

16. april var vi klar til sæsonstart, som blev skudt i gang af Henning med et stort brag fra hans kanon.
Banerne var blevet vendt, så de nu var parallelle med cafeteriebygningen, det skulle vi lige vende os til. Årsagen var at sliddet på banerne skulle fordeles anderledes.

Det nye tiltag i planen strandpetanque ved Pia Lykkes sommerhus i Sulbæk blev afviklet 8. juni.
FM havde ikke haft kontakt med vejrguderne, så der var regnvejr, det meste af dagen.
Vi nåede dog et spil på naboens petanquebane, det var dog vældig hyggeligt indenfor i sommerhuset.

Tirsdag 15 juni var afsat til singleturnering med efterfølgende grillarrangement.
De, der havde lyst, kunne spise frokost i cafeteriet inden konkurrencen gik i gang kl. 13.
TILLYKKE til alle.

Tirsdag 30 juli var det tid til klubmesterskabet i double efter samme opskrift som singleturneringen.
Margit og Richard vandt turneringen foran Lillian og Henning, også et stort tillykke til jer.
P.S. Det var dejligt, at det lykkedes at afholde begge turneringer i år.
Det efterfølgende grillarrangement på terrassen var som sædvanlig superhyggelig med rigtig god stemning.

Vores Tordenskioldturnering og derefter juleafslutning hos Birgit og Per 3. december var super.
Tak til Birgit og Per.

Medlemstallet har stabiliseret sig på 15, men vi håber stadig på at der vil komme flere nye til.

Vi skal have fundet en metode til at melde os til træningsdagene om tirsdagen, så vi elle kan gå ind og se, hvor mange der vil komme.
Forslag til hvordan ønskes.

Det er snart forår og solen får magt. Vi glæder os til den nye sæson.
JOHNNY GAJHEDE



Sejlsport
Det er med stor glæde, at jeg præsenterer denne beretning om det forgangne år i SIF's Sejlklub.
Vores fokus har i 2024 været på at genstarte foreningen og løfte aktivitetsniveauet med en op ad gående kurve.

Vi har arbejdet hårdt på at lære alle de praktiske processer, der er afgørende for driften af en sejlklub.
At få bådene sat i vandet,tage dem op igen, sørge for tilrigning og vedligeholdelse har været nogle af de centrale opgaver, vi har prioriteret.
Det har været en lærerig proces, hvor vi har styrket vores fællesskab og vores færdigheder.

Vi har også haft fokus på at skabe hyggelige oplevelser.
Sejladser til Sæby og Hirsholmene i både folkebåden og en af vores tre ynglinge har været højdepunkter.
De sociale aktiviteter, såsom at grille en pølse og nyde en sodavand eller øl under arbejdsdage, har også været vigtigt for fællesskabet og hyggen i foreningen.

Vi har også måtte håndtere udfordringer, herunder en stormskade på masteskuret bag klubhuset, som vi heldigvis har fået løst med hjælp fra Bjørn fra TPE og hans kranbil.

For fremtiden har vi en række spændende målsætninger.
Vi vil først og fremmest fokusere på oprydning i sejlcontaineren.
Derefter ser vi frem til søsætning og tilrigning af bådene ved sæsonstart 2025.

En vigtig del af vores strategi vil også være rekruttering af nye medlemmer.
Vi planlægger at gå en tur ved frokostbordene på Flådestationen for at reklamere for sejlklubben og invitere nye sejlere ind i vores fællesskab.
Jeg ser frem til et spændende år for SIF's Sejlklub, hvor vi sammen vil fortsætte med at bygge på det fundament, vi har skabt.

Tak til alle medlemmer for jeres engagement og støtte.

Sejlsport Århus
2024 har været et år, hvor vi ikke har sejlet så meget, som vi gerne ville.

Vi håber på flere medlemmer i 2025, og at det vil få os mere på vandet.

En udfordring ved at være relativt få medlemmer (der har travlt i hverdagen) er, at det kan være svært at finde en og sejle med.
Lysten til at sejle på egen hånd er lille og i udfordrende vejr kan det være decideret farligt.

Vi håber, at kunne finde nye medlemmer i Marinehjemmeværnets flotiller i Østjylland og samtidig udbrede kendskabet til ansatte eller tidligere ansatte i lokalområdet.

Uagtet et relativt lavt antal medlemmer er det afdelings ønske at forsætte sejlsportsafdelingen i Aarhus.
Vi håber ikke at dele skæbne med de andre, nu lukkede, afdelinger i det nedlagte SIF ARH.

SIF FRH sejlsport ARH afd. havde i 2024 13 betalende medlemmer.

Ny formand, Andreas Schmidt, tager over i 2025.
Andreas har været klubbens mest aktive medlem og håbet er Andreas' engagement i klubben fortsætter som formand og det kan sætte aktiviteter i gang, der kan få os og SIF REX mere på vandet.

Initiativer for 2025:
Samarbejde med SIF FRH, som vi nu er underlagt, kører godt.
SIF FRH er en mere aktiv afdeling af SIF end ARH var (i de sidste år).
Det var ærgerligt at SIF ARH ikke kunne fortsætte, men vi skal være glade for at være kommet under FRH.

Kort gennemgang over året (2024) for SIF FRH sejlsport ARH afd.:
Skydning
Vi blev endelig godkendt i oktober 2024, så beretningen er fra denne dato og frem til nytår.

Mødeaktivitet - Vi har deltaget i et budgetmøde, samt holdt 1 bestyrelsesmøde.

Tiden er i øvrigt brugt til at få styr på diverse våben godkendelser, og få sat os ind i alt, der vedrører skydeudvalget.

Konkurrencer: Foreningen har været så heldige at få en Danmarksmester / Nordisk mester - Erik Rasmussen i Steel Challenge. - Og Erik er ydermere udtaget til landsholdet i IPSC, som skal til Afrika i år og skyde VM.

Der har i året været afholdt en grill-aften samt en julefrokost, som begge var gode arrangementer, og som er noget vi skal bibeholde.

Vi har desuden til samtlige skydedage været beriget med hjemmebag fra Søs, en stor tak for dette, som vi alle nyder og håber fortsætter fremover.

På spørgsmål fra salen blev det forklaret at IPSC er hurtig skydning med pistol / revolver efter bevægelige mål
Der skydes på skyttevej og man skal have licens

Sportsfisk
Velkommen til vores årlige udvalgsgeneralforsamling her i SIF sportsfisk.
Jeg vil gerne starte med et minuts stilhed, for at ære vores mangeårige medlem og altid engagerede bestyrelsesmedlem Svend Winther, der desværre gik bort i det forgangne år.

I medlemmer skal have tak for et 2024, der har budt på nye medlemmer som vi forhåbentlig får at se til de kommende arrangementer.

2024 bød på nogle spændende ture, med fiskeri, snak og hygge.
Ud over de her nævnte planlagte ture, har der også været flere spontane opslag med ture til kyst, å og mole.

Havturene har der ikke været den store interesse for, og er derfor ikke med på planlægningen.
Har du ønsker om at komme på kuttertur, kan du henvende dig til bestyrelsen og vi vil råde og støtte op om dette.

Der er desværre motorproblemer med Polaris, og økonomisk skal vi have fundet en løsning hurtigst muligt, så vi kan få glæde af begge både i den kommende sæson, men som det ser ud nu, kan det desværre trække ud, så vi må nøjes med SIF Ejø ind til videre.

Økonomisk går vi også et svært år i møde, med en nedgang i tilskud fra SIF på 33%, fra ca. 30.000,- til ca. 17.700,-, men med egenbetaling og god vilje får vi også det til at lykkes.

Vi har et spændende 2025 foran os, som i kan se på årsplanen der ligger på bordene, og vi håber at se mange af vores medlemmer til de forskellige arrangementer.
Et 2025 med masser af fisk, eller i det mindste snak om de fisk vi engang har fanget.

Beretningerne blev godkendt


3. GODKENDELSE AF REGNSKAB
Thomas gennemgik regnskabet
Et regnskab på godt 200 000
Regnskabet kan hentes her i pdf (Åbner på ny fane)

Ved budgetmødet med de andre foreninger må vi konstatere, at vores egenbetaling ikke er sammenlignende med de andre foreninger
Det må vi se på til budgetmøde

Opfordres til at alle udgifter og indtægter er synlige i budget og regnskab.

Regnskabet blev godkendt


4. ORIENTERING OM SIF OG FORENINGENS BUDGET
Thomas orienterede om at han er valgt som kasserer i SIF Fællesskab



De 2 forslag vi havde indsendt til årsmødet 2024 blev trukket for at indgå i arbejdet i vedtægtsudvalget


5. BEHANDLING AF INDKOMNE FORSLAG
   Der var ingen forslag


6. VALF AF FORMAND:    Formand Mia Elise Munkebæk ikke på valg
     valgt til 2026


7. VALG AF KASSERER
Kasserer Thomas Jensen På valg
    valgt til 2027


8. VALG AF BESTYRELSE OG SUPPLEANTER
a. Næstformand Paw Nielsen på valg,
     valgt til 2027

b. Bestyrelsesmedlem Willy Kristiansen ikke på valg
     valgt til 2026

c. Bestyrelsesmedlem Jesper Bagge på valg,
     valgt til 2027

d. Suppleant Pia Grøndal På valg,
     valgt til 2026

e. Suppleant Palle Pedersen På valg,
     valgt til 2026


9. VALG AF REVISOR OG REVISORSUPPLEANT:
a. Revisor Thorkild Carlsen ikke på valg
     valgt til 2026

b. Revisor Viggo Nielsen på valg,
     valgt til 2027

c. R-Suppleant Ken Normann På valg,
     valgt til 2026


10. EVENTUELT
Forslag om at generalforsamlingen rykkes frem til kl. 1800

Opfordring til at medlemslisterne i vagten altid er opdateret, mange nye i vagter.


Formanden takkede Bent for igen at lede os sikkert igennem generalforsamlingen.

Referent Dirigent
Willy Bent



Efter generalforsamlingen var der byg selv smørrebrød med øl vand